torsdag den 5. marts 2015

Opskrift | Let bananis med peanutbutter


Hurra for snacks og søde indslag, der smager syndigt men er bedre ved kroppen og blodsukkeret end den ægte vare. Som f.eks. bananis, der er blandt mine favoritter. Jeg ved godt, at det, som jeg synes smager som den ægte vare, ikke altid smager sådan for andre mennesker (jeg glemmer f.eks. aldrig dengang, jeg serverede acocado-muffins til en familiefest, og min intetanende storebror, der troede, han skulle til at spise en klassisk chokoladekage, lignede en, der havde taget en bid af en lort). Men den her bananis er altså lækker og en perfekt dessert, hvis man gerne vil spare på sukkeret. Den er nem at lave, og smagen kan varieres på et utal af måder. For mig er det kombinationen af kakao og peanutbutter, der hitter lige nu. 

Du skal bruge:
To bananer i små skiver
Kakaopulver uden sukker
En god peanutbutter
Evt. lidt stevia

Sådan gør du:
1. Kom bananskiverne i en frysepose, og læg dem i fryseren i mindst et par timer.
2. Tag bananskiverne ud, når de er frosne, og lad dem ligge i 5 minutter.
3. Kom bananerne i en blender, og rør den til en lind masse.
4. Tilsæt kakaopulver og peanutbutter efter smag, og blend det hele godt sammen.
5. Smag evt. til med stevia.

English recap: Yay for snacks that taste sinful but are better for your blood sugar than the real deal. Like banana ice cream with cocoa and peanut butter. Simply freeze two thinly sliced bananas, blend with cocoa and peanut butter and add a little stevia or another sweetener to taste. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar