lørdag den 14. december 2013

Chilli con pollo

Julemad er herligt, og jeg har flere skønne julebagopskrifter i ærmet til Jer. Men det kan også blive for meget af det gode, synes jeg, og min krop og jeg har brug for sunde og lette retter imellem de mange æbleskiver, frikadeller og småkager. Hvis du har det ligesådan, synes jeg, du skal prøve chili con pollo. 'Pollo' betyder kylling, og denne ret er et forfriskende tag på den klassiske chilli con carne og en af de helt store helte i mit hverdagskøkken.




Chilli con pollo (2 personer)

Ca. 200 g kyllingbrystfillet, kogt
1 dåse kidneybønner
50 g løg
1 rød chilli
2 fed hvidløg
2 peberfrugter
1 tsk paprika
Halvanden dåse hakkede tomater
1 kop stærk kaffe
2 tsk usødet kakao
Skyr
Syltede jalapenos
Salt og peber

Trævl kyllingekødet i små stykker med fingrene, og hæld kidneybønnerne i en sigte, så de kan dryppe af. Hak hvidløg og chilli fint, og steg det i lidt olie i en gryde. Hak løg og peberfrugter, kom dem i gryden, og steg videre i et par minutter. Hæld hakkede tomater, kylling, kidneybønner, paprika og kaffe i gryden (tilsæt gerne kaffen lidt af gangen, og smag til). Lad retten simre i 20 minutter, og smag til med kakao, salt og peber. Server med en klat skyr og evt. syltede jalapenos. 

HUSK! Adventskonkurrencen slutter i morgen. Deltag her


English recap: I love Christmas food and all it's greasiness. But once in a while between all the cakes and cookies, my body and I need to restore with a regular light and healthy everyday meal. For instance chilli con pollo with coffee and cocoa, which is a spiced-up version of the classic chilli con carne. It's easy to prepare and one of the big heroes in my everyday kitchen. Similar recipe here. Pssst! The second advent giveaway is open until tomorrow. Enter here

Ingen kommentarer:

Send en kommentar