mandag den 30. december 2013

Små og store øjeblikke i 2013 - og en tak

Nytåret banker på døren, og snart siger vi hej hej til 2013 - et år, der for mit vedkommende bl.a. har budt på udvidelse af familien med sødhedstvillinger, mangt en jubeldans over aflevering af speciale, en ny titel som cand. mag., kærlighedstur til Sardinien og ikke mindst udvidelse af venindekredsen med en lækker lille pseudo-niece. Det har også været året, hvor jeg blev Instagramtosset, og jeg synes, det er knaldherligt at kunne se tilbage på det snart forgangne års små og store øjeblikke pakket ind i små, kvadratiske rammer.

Januar


I årets første måned gjorde jeg Zell am See usikker på ski, lavede sund ostekage, drak masser af rødvin og sagde farvel til min elskede læderjakke, som har hængt i min garderobe siden min blå mandag.

Februar



I februar spiste jeg (naturligvis) fastelavnsboller, æggemadder og burger. Jeg begyndte at samle på Royal Copenhagens Blue Elements stel og følte mig pludselig uhyggeligt voksen. 

Marts



Marts bød på kinky kunst, en ny, kortere frits og kolde drinks med søde piger som opvarmning til koncert med Lukas Graham. Det var også måneden, hvor jeg drog på venindetur til Amsterdam og fik lavet en Bowie-inspireret tatovering i Red Light District.

April



I april lavede jeg sunde sesambarer og spicy peanutsuppe. Jeg drømte mig til London College of Fashion, spiste skør fødselsdagskage og skrev det allerførste indlæg her på So Last Decade. 

Maj



I maj flyttede Mad Men ind i vores stue. Jeg lavede fuldkornspizza og paleobrød og var på date i en body fra Asos. D. 25. malede jeg læberne røde og drog på karnevalstogt i et solskinsbelagt Aalborg med en masse tøser og et tebord.

Juni



Min juni bar præg af specialepanik og lange ensomhedstimer på et sommerferietomt bibliotek. Michael Kors trøstede mig, ligeledes gjorde grillaftener med veninderne, en tur i cirkus, lakseburger og selvforkælende morgenmadspande.

Juli



Juli var en stejl etape. Jeg satte specialelejr op hos min mor, og i slutningen af måneden bar det hårde slid frugt; det sidste punktum blev sat og specialet printet og afleveret. Det blev fejret med en kærestetur til gudeskønne Sardinien

August



Ferierusen fortsatte i august, hvor vi spiste is, drak rødvin og sugede tiltrængt solskin til os på Sardinien. Senere på måneden klemte vi det sidste ud af sommeren i Skagen.

September



September stod bl.a. på dimission, og jeg poserede glad med beviset på, at jeg nu kan kalde mig cand. mag. Samme dag havde min kære kæreste fødselsdag, og vi fejrede hinanden med middag, flag og vin. Senere på måneden kunne vi fejre fire år sammen, og det blev gjort på bedste Tine-Jens manér med fredagsslik og pyjamasbukser. I køkkenet lavede jeg mine første macarons og masser af morgengrød med figner.  

Oktober



I oktober tog jeg hul på livet som brunette, bagte æblepizza og surdejsrugbrød og spiste raw cake på Abbey Road. Det var også i oktober, jeg tilbragte en rar aften med John Mayer i Herning og blev pseudo-moster til den allerskønneste pige.

 November



I november kiggede jeg på moderigtig kunst, drak smilende kaffe, nød det pæne efterår i Kildeparken, bagte cheesecake brownies og spiste mere dejlig morgengrød. 

December



Årets sidste måned har selvsagt stået på julefejring og masser af rarhedstimer med familien. Ferien har været god, og der har været tid til hyggelige venindetimer, date nights og ikke mindst min første jagt (jeg skød ikke noget men skulle selvfølgelig posere med et gevær).

Som den allersidste bemærkning herfra i dette år skal lyde en stor, rungende tak til Jer, der læser med, giver feedback og gør det rigtig dejligt at blogge. Jeg sætter stor pris på Jeres modtagelse og håber, I vil være med til meget mere sundhedskokkerering, vintagesjov og tøjsnak i 2014. Rigtig godt nytår.

English recap: 2013 is drawing to a close - a year which in my case has been marked by the birth of my brother's adorable twins, the finishing of my thesis, my graduation, couples' quality time in Sardinia and the birth of my good friend's daughter. It has also been a year of lots of Instagramming, and above are some small and big Instagram moments from 2013 I like to dwell on. Have a very happy new year.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar