lørdag den 29. november 2014

Opskrift | Rødbedepandekager


 
Sidste weekend købte jeg et kæmpe skudefuld rødbeder uden nogen plan om, hvad de skulle bruges til. Jeg havde bare lyst til at komme rødbeder i et eller andet. Fordi de smager skønt, men også fordi de gør maden farvefin. Jeg lavede bl.a. den lækre rå rødbedekage, jeg delte en opskrift på her, og så lavede jeg gode og sunde morgenpandekager.
 
Rødbedepandekager (cirka 8 stk):
 
Du skal bruge:
2 mellemstore rødbeder
1 gulerod
æg
Cirka 4 spsk skyr
1,5 tsk bagepulver
60 g havregryn
90 g rugmel
20 g FiberHusk
Sødemiddel/Stevia
Olie til stegning
 
Sådan gør du:
1. Riv rødbeder og gulerod på et rivejern.
2. Pisk æggene.
3. Tilsæt resten af ingredienserne, evt. også sødemiddel efter smag.
4. Pisk det hele sammen.
5. Kom olie på en mellemvarm pande, og steg små pandekager herpå.
6. Pynt med det, du synes - f.eks hakkede mandler og sirup, hvis det skal være ekstra sødt.
 
English recap: Last weekend I had a stack of healthy and yummy red beet pancakes for breakfast - you'll find a similar recipe here.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar