onsdag den 9. april 2014

Opskrift: Blomkålswraps


I har måske lagt mærke til, at LCHF-opskrifter er blevet et gennemgående tema herinde. Det skyldes, at jeg har minimeret mit kulhydratindtag og skruet endnu mere op for proteinindholdet i min mad, og min krop og min mave er jubler af taknemmelighed. Jane Faerber'Spis dig mæt og glad' er en hverdagshelt i køkkenet, og særligt den populære blomkålspizza hitter. I aftes prøvede jeg noget nyt og lavede i stedet wraps af pizzabunden, og den smager mindst lige så fantastisk, når den er viklet rundt om kylling og sprøde grøntsager. Jeg undlod 'pizzakrydderierne' for en mere neutral smag: 

Blomkålswraps (cirka 4 stk) - inspireret af 'Spis dig mæt og glad' af Jane Faerber:

4 æg 
800 g blomkål
400 g revet ost 
1 tsk salt

Riv blomkålen fint på en foodprocessor, og rør den godt sammen med æg, ost og salt. Kom 'dejen' på to bageblader beklædt med bagepair, læg bagepapir ovenpå, og fordel dejen ud til kanterne på de to plader med hænderne eller en kagerulle. Skær tværs igennem hver 'bund' med en skarp kniv, så du nemt kan dele dejen i to wraps, når den er færdigbagt. Bag dejen I 20-25 minutter ved 220 grader varmluft, lad den køle af, og del den i fire wraps. Fyld dem med hvad, du ønsker, om rul dem forsigtigt sammen. Brug evt. små 'stikkere' til at holde dem sammen. 

English recap: As you may have noticed, LCHF recipes have become a recurring theme here on the blog. I've more or less cut carbs from my daily diet and increased my protein intake, and my stomach couldn't be happier about it. Cauliflower pizza is one of my big LCHF faves, and last night I wanted to test how the crust recipe would work for wraps. Very well, it turned out. You'll find a similar recipe here

1 kommentar:

  1. Hej Elin!

    Tusind tak for din kommentar. Jeg vil helt bestemt lægge vejen forbid jeres side, som jeg ofte benytter selv :-)

    God fredag!

    Smil, Tine

    SvarSlet