søndag den 26. oktober 2014

Søndagstempo og en sød morgenmad


Jeg holder meget af mine morgener, især når der er tid til at kæle ekstra meget for morgenmaden og virkelig smage på kaffen. Som i dag, hvor det eneste, der står på planen er søndag i snegletempo. Jeg lavede en sød morgenmad med stegte bananer, der smagte af weekend, og nød den i sengen i selskab med en god kop stempelkaffe og de allerbedste blogs på iPad'en.  

Bananerne er supernemme at lave: Tag dem ud af skrællen, del dem i to, og steg dem ved medium varme på en pande med olie. Mange kommer sukker og andet stads på, men det, synes jeg, er overflødigt. Bananerne har nemlig en naturlig sødme, der bliver fremhævet, når de varmes. Og med lidt hakkede mandler ovenpå er det som at indtage en forkælende dessert. 

English recap: I love my mornings. Especially when I have time to make an extra special breakfast and to really enjoy the coffee in my cup. Like today, which started with grilled bananas on crisp bread, a cup of coffee and some blog reading in bed. L o v e l y. The bananas are yummy and super easy to make: Simply peel them, cut them in half, and grill them on both sides on a warm pan with olive oil.

1 kommentar:

  1. Uhhh, tror at min næste "fri" søndag skal foregå sådan der :-) Jeg er slem til, at springe ud af senge, for at ordne 1000 ting. Hvilket betyder, at jeg som regel går død kl. 15.
    /Anja

    SvarSlet