torsdag den 15. januar 2015

Hurtig rosenkålsalat


Jep, rosenkål. En ret overset fætter, der har ry for både at lugte og smage grimt. Hvad den har gjort for at gøre sig fortjent til det triste omdømme, ved jeg ikke. For ligesom sine brødre og søstre i kålfamilien gør den sig godt som hovedingrediens i lækre salater med masser af smagspower. Som f.eks. den simple og nemme variant, jeg lavede i sidste uge. Jeg havde en stor pose rosenkål liggende, og det blev til en kæmpe portion salat, der er blevet spist som sundt mellemmåltid eller tilbehør til aftensmaden. Jeg brugte: Rosenkål, skyr, valnøddekerner, solsikkekerner, salt, peber og en lille smule paprika. Rosenkålen blev hakket fint og blandet sammen med grofthakkede valnøddekerner og resten af ingredienserne på gefühl.

Jeg har i øvrigt netop opdateret mit opskrift-indeks, så hvis du er til flere sunde (og et par knap så sunde) indslag, er der inspiration at hente her.
 
English recap: Brussel sprouts have kind of a bad reputation, which is a shame - cause, like it's brothers and sisters, the cabbage makes for a great ingredient in salads. Like the one I made last week, with finely-chopped sprouts, skyr (low-fat crème fraiche), chopped walnuts, sunflower seedsm salt and pepper. Give it a go - I'm sure you'll love it! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar