søndag den 25. januar 2015

Ti ting, jeg vil lave i 2015

Jeg har været i København i weekenden, langt væk fra computer og huskelister. Og det har været en massiv energiindsprøjtning! Om torsdagen var jeg på et inspirerende kursus hos überseje Julia Lahme, og resten af weekenden stod på god mad, dejlige drinks, gåture i det københavnske og tøsehygge af den allerbedste slags.




 Nu er jeg hjemme og lægger hyggelige planer for 2015. Ikke som i nederdrægtige nytårsforsætter, der giver dårlig samvittighed. Men som i små hyggelige ting, der kan fylde året med rarhed og gode stunder. Som i den gode bog, jeg gerne vil læse, kagen, jeg gerne vil bage eller festen, jeg gerne vil holde for mine veninder. 

Ti ting, jeg vil lave i 2015: 

1. Spise Moules Marinierés til frokost på Bistro 59, den hyggeligste madhule i Aalborg.
2. Se Twin Peaks.
3. Samle ind til Dansk Flygtningehjælp igen, helst sammen med min søde niece, der var den bedste følgesvend.
4. Fikse en gallerivæg i spisestuen. Som denne her.
5. Køre på snescooter i Island. Vi har planer om at besøge den hvide plet til sommer. 
6. Arrangere en hyggelig urtehave krukker på terrassen.
7. Holde et piget cocktailparty for kvinderne i mit liv. Med fx dem her i glassene.
9. Læse Lena Dunhams 'Not that kind of girl'.
10. Bage træstammer. Og tage dem med på arbejde, så jeg ikke spiser dem allesammen selv.


English recap: I'm back from the lovliest weekend in Copenhagen, and I'm spending my Sunday eve making fun plans for 2015. See, it's my experience that rather than making new year's resolutions that only make you feel bad about yourself, it makes much more sense to make a list of fun things that would make you happy doing in the coming year. Like that book you've wanted to read, that movie you want to watch again or that themed cocktail party you've always wanted to throw for your girlfriends.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar