søndag den 21. september 2014

En dag i mad

Min hverdag går i turbotempo lige nu, og det kan være svært at finde tid til de helt store kunstnerier i køkkenet. Men mad er min hverdagswellness, og jeg gør mig umage for at gøre plads til gode  og sunde måltider, både morgen, middag og aften. Sådan ser en typisk maddag ud for mig:


Parfait med skyr og bærmix 
Jeg elsker mine morgener og prioriterer en rar start på dagen, med god kaffe i koppen og mad, der smager. Skyr er en evig morgenmadsvinder, og jeg spiser den ofte med frugt og masser af nødder på toppen. Eller i en parfait med lag af blendede frosne bær imellem - det er næsten som at spise dessert til morgenmad.


Fritatta med grønt
Om søndagen laver jeg ofte en god fritatta med masser af grønt, som jeg kan tage med til frokost de efterfølgende dage. Jeg bruger det, jeg lige har i køleskabet, men broccoli, tomater og ærter er favoritingredienser. Har jeg noget parmaskinke eller andet magert kød, kommes det også i.


Kyllingeboller med teriyakysauce og brocollifritter
Himmerlandskyllings online opskriftbog er blevet en fast inspirationskilde, når der skal serveres kylling. Jeg spiste kyllingedellerne i sød teriyakisauce sammen med sprøde broccolifritter, der er et sikkert tilbehørshit.

English recap: What a typical day in food looks like for me: Skyr (greek yoghurt) and berry parfait for breakfast, fritatta with loads of veggies for lunch, and chicken meatballs with teriyaki sauce and broccoli fries on the side for dinner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar